مدیریت دولتی

پاورپوینت اخلاق اداري اخلاق اداری مطلوب زمانی بوجود میاید که کارکنان نظام اداری به مردم از نظری درست بنگرند و خود را خدمتگزار و وکیل مردمان بدانند در اینصورت اخلاق اداری ظهور می‌نماید که با تل

جستجوگر پیشرفته سایت



پاورپوینت اخلاق اداري
نظرات (0)

پاورپوینت اخلاق اداري

اخلاق اداری مطلوب زمانی بوجود میاید که کارکنان نظام اداری به مردم از نظری درست بنگرند و خود را خدمتگزار و وکیل مردمان بدانند در اینصورت اخلاق اداری ظهور می‌نماید که با تلاش مداوم و پیوسته و دوری از هر نوع سستی و کوتاهی در انجام امور و با مسولیت خواهد بود.
در این مقاله به بررسی اهمیت و ضرورت بحث‏‌‌های اخلاقی،اهمیت اخلاق در روایات اسلامی،معانی و کاربردهای اخلاق،مدل مفهومی تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان،دو لغزشگاه در مسیر رشد اخلاقی سازمانها،آموزش هوش اخلاقی به مدیران،ضرورت اخلاق اداری،نگاه به کار و مسیولیت،نگاه به مردم و اصول اخلاق اداری پرداخته شده است.
علم اخلاق به عنوان علم و آیین و نرم افزار آداب دانی و اخلاق مندی و علم چگونه زیستن و تعیین بایدها و نبایدها و صدور احکام خوب و بد نسبت به رفتارهای آگاهانه و مختارانه‏ی آدمیان همواره در فرهنگ‏‌‌های گوناگون در محضر پیشینیان و پسینیان خداوندگاران دین و اندیشه جایگاهی ویژه داشته است.
هر چند آن در مقام شرحه شرحه شدن، شمولیت، بازگویی و بازنمودگی پیهم چالش و فرانمود است و در پیشگاه اندیشگی متفکران که سعی مستمر در پژوهشیدن آن داشته‏‌اند خویی نپذیرنده و ناشناسنده دارد و به گاه هر تصمیم خرد یا کلان و ارایه‏ی پاسخ به پرسشهای مطرح( از قبیل این که آیا گرفتن آن یا این تصمیم، خوب است یا بد؟ درست است یا نادرست ؟) دیریاب و سهل و ممتنع می‌نمایاند.
نوشتار حاضر با توجه به اهمیت و ورود اخلاق به عرصه‏ی سازمان‏‌‌های دولتی و نیز به ضرورت به سر بردن در عصر بحران اخلاقی و کاهش شدید اعتماد مردم نسبت به رعایت جنبه‏‌‌های قانونی و اصول اخلاقی توسط مدیران و سازمان‏‌ها جستار گونه‌ای است درباره‏ی اخلاق و سازمان.
دشمن‌ترین مردمان در نزد خدا، بنده‌ای است که خدا او را به خود واگذارد؛ و او پای از راه راست بیرون نهد و بی راهنما گام بردارد، اگر به کار دنیایی اش خوانند، به کار پردازد، و اگر به کار آخرتی اش خوانند، سستی و کاهلی نماید؛ گویی آنچه برای آن کار کند بر او بایسته است، و آنچه در آن سستی و کاهلی ورزد، از او ناخواسته.
هر چه کسی در مسیولیت پذیری سستی ورزد، تباهی در کارش بیشتر خواهد بود، و هر چه کسی مسیولیت پذیری بیشتری داشته باشد، به کمال بیشتری از نظر اخلاق فردی و اخلاق اداری دست می‌یابد.
امام علی( ع) حیطه مسیولیت پذیری را بسیار گسترده تعیین نموده و از کارگزاران و کارکنان خود خواسته است که نسبت به کلیه کارها و اقدمات، و نیز روابط و مناسبات خود مسیولیت پذیر باشند.

منبع : پاورپوینت اخلاق اداري



امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید :138
نویسنده
نویسنده : فاطمه
تاریخ : سه شنبه 15 مرداد 1398
زمان : 21:44
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
:: پاورپوینت الگوریتم کلونی زنبورعسل ( تاریخ : سه شنبه 15 مرداد 1398)
:: پاورپوینت انتقال خون ( تاریخ : سه شنبه 15 مرداد 1398)
:: پاورپوینت انسان شناسی و عصب پژوهی ( تاریخ : سه شنبه 15 مرداد 1398)
:: پاورپوینت انواع درب ( تاریخ : سه شنبه 15 مرداد 1398)
:: پاورپوینت اورژانس مسمومیت ها و مصرف بیش از حد داروها ( تاریخ : سه شنبه 15 مرداد 1398)
:: پاورپوینت ایجاد، نگهداری و ارتقای برند ( تاریخ : سه شنبه 15 مرداد 1398)
:: پاورپوینت ایل بختیاری ( تاریخ : سه شنبه 15 مرداد 1398)
:: آپاندیسیت ( تاریخ : سه شنبه 15 مرداد 1398)
:: پاورپوینت آب انبار ( تاریخ : سه شنبه 15 مرداد 1398)
:: پاورپوینت آسیب مچ پا ( تاریخ : سه شنبه 15 مرداد 1398)


بالای صفحه